فناوری اطلاعات

این وبلاگ رو تقدیم می کنم به مادربزرگم که سرآغاز موفقیت من از اوست

کمال مدیریت

شناخت نیازها، رهبری و جهت دهی نیاز، و برقراری ارتباط مؤثر منجر به کمال مدیریت می شود.
کمال واقعی مدیر متشکل از 5 تعهد زیر است:

  1. تعهد نسبت به مشتریان
  2. تعهد نسبت به سازمان
  3. تعهد نسبت به خود
  4. تعهد نسبت به افراد و گروه کاری
  5. تعهد نسبت به کار
ادامه مطلب   
نویسنده : ; ساعت ۸:۱٢ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/۱٠/٢٤

فایرفاکس و آدوبی در صدر فهرست ناامن‌ترین نرم‌افزارها

به تازگی آمار سالیانه تعداد حفره‌های امنیتی نرم‌افزارهای عمومی پر کاربرد منتشر شد. ولی گویا دیگر رده اول بیشترین حفره‌های امنیتی به مایکروسافت تعلق ندارد و هکرها در جستجوی نقاط ضعف به سراغ محصولات دیگر سازندگان نرم‌افزار رفته‌اند.

ادامه مطلب   
نویسنده : ; ساعت ۱٠:۱٧ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/۱٠/۱٥

روزی کــه امیــرکبیــر گریــست

سال 1264 قمرى، نخستین برنامه‌ى دولت ایران براى واکسن زدن به فرمان امیرکبیر آغاز شد. در آن برنامه، کودکان و نوجوانانى ایرانى را آبله‌کوبى مى‌کردند. اما چند روز پس از آغاز آبله‌کوبى به امیر کبیر خبردادند که مردم از روى ناآگاهى نمى‌خواهند واکسن بزنند. به‌ویژه که چند تن از فالگیرها و دعانویس‌ها در شهر شایعه کرده بودند که واکسن زدن باعث راه ‌یافتن جن به خون انسان مى‌شود

ادامه مطلب   
نویسنده : ; ساعت ۱۱:٤۸ ‎ق.ظ روز ۱۳۸۸/۱٠/۱٥

هیچ چیز غیر ممکن نیست!!!

وقتی کسی به شما می گوید که نمی توانید کاری را انجام دهید...


ادامه مطلب   
نویسنده : ; ساعت ۱٠:۱٠ ‎ق.ظ روز ۱۳۸۸/۱٠/۱٥
تگ ها :

قسمتی از کتاب لطفا گوسفند نباشید

میدانی فرق بین خردمند و نادان چیست؟

برایت می گویم: خردمند از اشتباهات دیگران و نادان از اشتباهات خود پند می گیرد!

ادامه مطلب   
نویسنده : ; ساعت ۱٠:٠۱ ‎ق.ظ روز ۱۳۸۸/۱٠/۱٥

تعهد سازمانی

تعهد در لغت به معنای: به عهده گرفتن، قبول کردن، مسئولیت. تعهد سازمانی را می توان وجدان کاری نیز نامید و عبارتست از: عاملی که سبب می شود فرد بدون وجود هیچ کنترل خارجی و به دنبال انگیزه ای درونی کارش را به نحو احسن انجام دهد.

ادامه مطلب   
نویسنده : ; ساعت ۱۱:۳٦ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/۱٠/۱۳

مدیریت دانش

مدیریت دانش

راهبردها و فرآیندهایی هستند که قادرند تولید و جریان دانش را به منظور ایجاد و برآورده ساختن انتظارات سازمان، مشتریان و کاربران در کل سازمان به وجود آورند. مدیریت دانش، فرایند گسترده ای است که امر شناسایی، سازماندهی، انتقال و استفاده صحیح از اطلاعات و تجربیات داخلی سازمان را مورد توجه قرار می دهد. امروزه دانش مهم ترین دارایی سازمان ها محسوب می شود، لذا مدیریت دانش به منزله چالش کشف دانایی های فردی و تبدیل آن به یک موضوع اطلاعاتی به نحوی که بتوان آن را در پایگاه های اطلاعاتی ذخیره کرد، با دیگران مبادله نمود و در فرایند کارهای روزمره به کار گرفت.
مدیریت دانش، موضوع مهمی است، زیرا به مهم ترین سرمایه ارزشمند سازمانی یعنی سرمایه های فکری (Intellectual Capital) مربوط می شود. مدیریت دانش با تبدیل سرمایه های انسانی به دارایی های فکری سازمان یافته برای سازمان ایجاد ارزش می کند.

دانش برخلاف دیگر منابع، نامتناهی است و با استفاده بیشتر، حجم آن افزایش می یابد (استنفورد پال رومر) و در ذهن افراد جای دارد. تمرکز مدیریت دانش بر روی افراد است و بر افراد به عنوان منابع دانش تاکید دارد. تلاش مدیریت دانش در آشکـــار کردن سرمایه های ضمنی و ناملموس و به کاربردن آنها برای بقای سازمان و مزیتی در عرصه رقابت سازمانی است (GREGORY MENTEZES, KARL.M.WIIG)


ادامه مطلب   
نویسنده : ; ساعت ٦:۱٥ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/۱٠/۱۱

هویت سازمانی

هویت سازمانی
برای پاسخ به این پرسش که هویت سازمانی چیست، باید به چگونگی کار یک سازمان، نزدیکتر شد. سازمانها سیستم‌های اجتماعی هستند که برای رسیدن به هدفهای معین ایجاد می‌شوند. آنها شامل عناصری هستند که به صورت یک پیکر واحد شکل داده شده اند. این پیکر یک قصد و منظور دارد. همان‌گونه که در تعریف بالا بیان شد، ساختار به گونه‌ای است که افراد بتوانند برای اداره کردن کار با یکدیگر، همکاری و مشارکت کنند. عناصر پایة سازمان، وظایفی است که از آن انتظار می رود انجام دهد، فناوری که برای این کار استفاده می‌کند و هدفهایی که برای خود تنظیم می‌کند. در مجموع می‌توان گفت: هویت سازمانی، یک ابزار استراتژیک برای رسیدن به هدفها و چشم‌اندازهاست. جومِری هچ، پروفسور در تئوری سازمانی در دانشگاه ویرجینیا، دربارة هویت سازمانی این گونه می نویسد: «هویت سازمانی مربوط به تجارب و ایده هایی است که اعضا به طور کلی از سازمان دارند.»(Hatch,1997,p282)
او می‌گوید که هویت سازمانی چیزی است که کارمندان دربارة شرکت، دریافت، حس و فکر می کنند و به عنوان یک فهم معمول مشترک از ارزش ها و ویژگیهای روشن سازمان، پذیرفته می شود. مشابه با انسان ها، هویت سازمانی دربارة ویژگیهایی است که سازمان را متمایز و تشخیص پذیر می‌سازد. مسئله‌ای که هویت سازمانی را متفاوت می‌سازد این است که تاحد بزرگتری می تواند ساخته شود. این درون قدرت مدیریت است که بر روی اطلاعاتی که به وسیله گروه های داخلی یا خارجی در مورد سازمان دریافت می شود، اثر گذارد. از رفتارشناسهای سازمانی، به خاطر کوتاهی در شناخت اهمیت مشتریان و سرمایه گذاران، هنگام تعریف هویت سازمانی انتقاد شده است. هچ، تأکید می‌کند که هویت سازمانی نباید با چیزی که او تصویر سازمان می‌خواند، اشتباه گرفته شود. در حالی که هویت به سوی داخل متمرکز است، تصویر، به دریافت خارج از سازمان مربوط می‌شود (Hatch,1997). اگر هویت قرار است یک مزّیت رقابتی باشد، به نظر می‌رسد تصویری که مشتریان و سرمایه گذاران از سازمان دارند می‌تواند از اهمیت زیادی برخوردار باشد. مفهوم هویت شرکت، در مواردی که دربارة هویت سازمانی بحث می شود، بیشتر استفاده می شود. این مفهوم بر روی اینکه سازمان از درون و بیرون چگونه به نظر می‌رسد، متمرکز است.

 

هویت شرکت
«هویت شرکت، حقیقت و یکتایی یک سازمان است که تمامی آن به تصویر داخلی و خارجی و اعتبار آن از راه ارتباطات شرکت مربوط می‌شود»(Balmer&Gray,2001,p256). این تعریف، یک چشم انداز وسیع تر از هویت سازمانی را که به طور عمده خود را به دیدگاه افراد داخل سازمان مربوط می‌شود، به دست می‌دهد.

یک گروه هویت شرکت بین المللی، بنیان نهاده شده تا اهمیت آگاهی از هویت سازمانی را ارتقا دهد. اعضای این گروه متشکل از هیئت علمی مدارس تجارت هاروارد، روتردام و اِستراثکِلاید (Strathclyde)، با مشاورانی از هویت وارتباط شرکتی، بانیان بیانیه اِستراثکِلاید هستند که هویت شرکت را به عنوان یک دارایی برای مدیریت استراتژیک، تعریف می‌کنند. هویت شرکتی، یک اختراع جدید نیست. در فاصله زمانی 1950 تا 1970، سازمان ها بیشتر درباره هویتشان آگاهی یافتند. شرکتهای بسیاری از دانش طراحان برای خلق سبکهای خانگی یا هویت شرکتی استفاده کردند. جان هسکت، در کتابش دربارة تاریخ طراحی صنعتی شرح می‌دهد که چگونه سازندگان کالاهای مصرفی از طراحان خواستند که به آنها کمک کنند تا تصویر کیفیت را بنیان نهند (هسکت، 1376). اگر چه شرکت ها کار با هویت شرکتی را در اوایل ده? 50 آغاز کردند، ولی تا ده? 70 و 80 اکثریت مدیران پتانسیل رقابتی هویت شرکتی را درک نکرده بودند. یکی از پیشتازان در زمینه هویت شرکتی، والی اولینز بنیانگذار شرکت مشاوره‌ای ولف اولینز، درزمینه نشانهای انحصاری است. از سایت اینترنتی شرکت در می یابیم که چگونه ولف اولینز در طول سالهای70 تا80 ، به طور فزاینده با حقیقت یک سازمان درگیر شد و کانون توجه اش را به سمت هویت متوجه ساخت. آنها مطلب را با این جمله پایان می‌دهند: «هویت، جوهرة استحکام و پایداری سازمان است که این جوهره از اهمیت زیادی برخوردار است». قرار است اگر از هویت به عنوان یک ابزار استراتژیک استفاده شود، باید به دقت پرورش داده و نگهداری شود.
منبع: http://www.adavoudi.blogfa.com/post-144.aspx

ادامه مطلب   
نویسنده : ; ساعت ٦:٠٧ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/۱٠/۱۱

تصویری که شما را متعجب خواهد کرد! به چشمان‌تان اعتماد کنید!!

کافیست به نقطه سیاه وسط صفحه خیره شود سپس صفحه تغییر خواهد کرد و شما چیزی را مشاهده خواهید کرد که به قدرت چشمان خود افتخار خواهید کرد

 

بله تصویر دومی که برای شما به نمایش در آمد تصویر سیاه سفیدی از همان محیط اول بود ولی چشمان شما این محیط را دقیقا با همان رنگهای اصلی مشاهده کرد.

ادامه مطلب   
نویسنده : ; ساعت ۱٢:٢٢ ‎ق.ظ روز ۱۳۸۸/۱٠/٦
تگ ها :

هویت سازمانی چیست؟

هویت سازمانی عموما بوسیله « آنچه اعضا اعتقاد به مرکزیت ، پایداری و متمایز بودن دارد» شناخته می شود.
اخیرا هویت سازمانی بوسیله شاخصهایی شناخته می شود از جمله: ارزش هسته ای، فرهنگ سازمانی، روشهای عملکرد و محصولات.
هویت سازمانی غالبا با تصویر ذهنی افراد نسبت به سازمان اشتباه می شود.
تصویر ذهنی عبارتست از تصویری که مردم به عنوان ویزگی متمایز سازمان در ذهن خود دارند و به آن معتقدند. ( تصویر ظاهری ). پژوهشگرانی بر این رابطه دو سویه و نزدیک تمرکز کرده اند و به اختصار هویت سازمانی را در سه دیدگاه طبقه بندی می کنند.

 

ادامه مطلب   
نویسنده : ; ساعت ۱٢:۱۱ ‎ق.ظ روز ۱۳۸۸/۱٠/٦

هو یت سازمانی

تعریف هویت سازمانی: «شخصیت یا هویتی بصری است که می تواند در مورد گروهی از محصولات مشابه و یا خدمات هم خانواده از یک منبع مشترک، تحقق یابد». (Morgan ،1999: 75)که معمولا بر بازار فروش خاص و یا فعالیت اقتصادی عمومی یک شرکت تأثیرگذار است.« هویت سازمانی شامل« نشانه- نوشته» ، رنگ، نام، شکل بسته بندی وشعارهای تبلیغاتی بوده و می توانددرمورد یک« نشانه» و یا نام طراح ویا یک فروشگاه به کاررود».
دراین قسمت شاید توجه به «چهارجزءاصلی بازاریابی»،در پیش برد مسئله مفید واقع شود. این چهارجزء عبارتند از:
1- قیمت
2- محصول ( شامل سرویس دهی، بسته بندی، نام تجاری و طراحی)
3- محل توزیع
4- تشویق وترغیب ( شامل تبلیغات، ایجاد آشنایی عمومی، ترغیب به فروش، استفاده از هدایای تبلیغاتی، برپایی نمایشگاه ها و کنفرانس ها).
هنگام خرید هر محصول و یا انتخاب یک مؤسسه، برای استفاده از خدمات خاص ارائه شده توسط آن،شاید اولین قدم، جلب توجه مشتری باشد. این جلب توجه، زمانی اهمیت بیشتری می یابد که فروشنده یا ارائه دهنده خدمات، منحصر به فرد نبوده و طیف گسترده ای از فروشندگان کالا یا خدمات وجودداشته باشند. همچنین اگر تعداد مشتریان موجود در گروه هدف، کمتر از میزان محصول عرضه شده باشد، اهمیت جلب توجه مشتری دوچندان می شود.در این زمینه، توجه به تبلیغات و ایجاد هویت سازمانی، حائز اهمیت است. به طور مثال، «رنگ پوستر تبلیغاتی یا صدای گوینده تبلیغ رادیویی یا تلویزیونی می تواند درجلب توجه مشتری و ایجاد ارتباط ارزش های هویت سازمانی، مؤثر باشد. تأکید بر مسائلی که سبب ایجاد حس همزاد پنداری در مشتری می شوند، می تواند توجه وی را به خود جلب کند»

منبع: http://www.newdesign.ir/search.asp?id=41&rnd=5852

 

  
نویسنده : ; ساعت ۱٠:٢۸ ‎ق.ظ روز ۱۳۸۸/۱٠/٤

تمام سرویس های گوگل را بشناسیم




Google Bookmarks:در این مورد سایتهایی مثل Stumbleupon, Furl سابقه کاری بالایی دارند ولی این سرویس در نهایت سادگی و سرعت کار تمام سایتهای مورد علاقه شما رو به سرورهای گوگل منتقل میکنه تا نگران حذف یا گم شدن لیست خودتون نباشید در ضمن میتونید از این سرویس بک آپ هم بگیرید.

 

ادامه مطلب   
نویسنده : ; ساعت ۱٠:۳٤ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/۱٠/۳
تگ ها : bookmark ، google ، گوگل

شیر زنان افتخار آفرین تاریخ ایران زمین

ماندانا

ماندان یا ماندانا در لغت به معنی شاه بوی عنبر سیاه، دختر آژی دهاک آخرین پادشاه ماد که همسر کمبوجیه پدر کوروش شد و از این وصلت کوروش متولد گردید. او در تربیت و نیز انتقال قدرت به کوروش سهم بسیار موثری داشت. ماندان اولین مدرسه جمعی که در آن برگزیدگانی از پسران بودند بنیان مینهد که خود شخصا به دانش آموزان این مدرسه درس حقوق وقانون را می آموخت و به کوروش می آموخت که باید پایه و اساس ظلم و بیدادی را ویران نماید و در هر حال یار و همیار زیردستان باشد. در این مدرسه فنون سوارکاری و تیراندازی و نبرد نیز آموزش داده میشد.

ادامه مطلب   
نویسنده : ; ساعت ٥:٤۱ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/۱٠/٢

راز میلیونرهای خودساخته

افراد ثروتمند و میلیونر خود ساخته باهوش تر و برتر از شما نیستند. اما آنها از یک سری اسرار ویژه برای ثروتمند شدن بهره گرفته اند که شما نیز میتوانید با پیروی از آنها حداقل کسب و کار خود را رونق بخشید.

ادامه مطلب   
نویسنده : ; ساعت ۱۱:٠٢ ‎ق.ظ روز ۱۳۸۸/۱٠/۱