فناوری اطلاعات

این وبلاگ رو تقدیم می کنم به مادربزرگم که سرآغاز موفقیت من از اوست

هو یت سازمانی

تعریف هویت سازمانی: «شخصیت یا هویتی بصری است که می تواند در مورد گروهی از محصولات مشابه و یا خدمات هم خانواده از یک منبع مشترک، تحقق یابد». (Morgan ،1999: 75)که معمولا بر بازار فروش خاص و یا فعالیت اقتصادی عمومی یک شرکت تأثیرگذار است.« هویت سازمانی شامل« نشانه- نوشته» ، رنگ، نام، شکل بسته بندی وشعارهای تبلیغاتی بوده و می توانددرمورد یک« نشانه» و یا نام طراح ویا یک فروشگاه به کاررود».
دراین قسمت شاید توجه به «چهارجزءاصلی بازاریابی»،در پیش برد مسئله مفید واقع شود. این چهارجزء عبارتند از:
1- قیمت
2- محصول ( شامل سرویس دهی، بسته بندی، نام تجاری و طراحی)
3- محل توزیع
4- تشویق وترغیب ( شامل تبلیغات، ایجاد آشنایی عمومی، ترغیب به فروش، استفاده از هدایای تبلیغاتی، برپایی نمایشگاه ها و کنفرانس ها).
هنگام خرید هر محصول و یا انتخاب یک مؤسسه، برای استفاده از خدمات خاص ارائه شده توسط آن،شاید اولین قدم، جلب توجه مشتری باشد. این جلب توجه، زمانی اهمیت بیشتری می یابد که فروشنده یا ارائه دهنده خدمات، منحصر به فرد نبوده و طیف گسترده ای از فروشندگان کالا یا خدمات وجودداشته باشند. همچنین اگر تعداد مشتریان موجود در گروه هدف، کمتر از میزان محصول عرضه شده باشد، اهمیت جلب توجه مشتری دوچندان می شود.در این زمینه، توجه به تبلیغات و ایجاد هویت سازمانی، حائز اهمیت است. به طور مثال، «رنگ پوستر تبلیغاتی یا صدای گوینده تبلیغ رادیویی یا تلویزیونی می تواند درجلب توجه مشتری و ایجاد ارتباط ارزش های هویت سازمانی، مؤثر باشد. تأکید بر مسائلی که سبب ایجاد حس همزاد پنداری در مشتری می شوند، می تواند توجه وی را به خود جلب کند»

منبع: http://www.newdesign.ir/search.asp?id=41&rnd=5852

 

  
نویسنده : ; ساعت ۱٠:٢۸ ‎ق.ظ روز ۱۳۸۸/۱٠/٤